mandag 25. august 2014

Margit Vea

Om Margit Vea

Jeg har skrevet bøker og holdt kurs og foredrag om mat for barn siden jeg fikk mitt første barn for over 14 år siden. I vår vestlige verden hvor det snart er vanligere å la barn få vokse opp med eksperimentell og industriprodusert mat, er det med årene ikke blitt mindre viktig for meg å arbeide for at at barn skal få vokse opp med ekte mat på bordet, få smaken på rene råvarer og kjenne matglede.
Jeg har stor på at det vi gjør selv former den verden vi lever i.  Vi kan alle med våre gjerninger bidra til store endringer i samfunnet som er til det bedre for både mennesker og miljø. 

Kokebøker og barnemat.com
Da jeg fikk min første sønn i 1996, ble det viktig for meg at også hans mat skulle smake godt, og samtidig være sunn og se fristende ut. Dette dannet grunnlaget for det som ble kokeboken «Hjemmelaget Spedbarnsmat» og i neste omgang barnematsiden barnemat.com på nett som tok sine første skritt sommeren 2000. Siden den tid har jeg skrevet bøkene "Lettlaget barnemat", "Mat for barn", Kjøkkenpatruljen (2010), fornyet utgave av Lettlaget mat  og Fiskeretter for hele famliien. Bøkene kan bestilles på nettsiden.



Margit Vea sponser landstreffet!

7 kommentarer:

  1. For en fantastisk sponsor!

    SvarSlett
  2. Supert! Veldig glad i boka om mat fra 6 mnd!! :)

    SvarSlett
  3. Kjempespennende sponsor! Gleder meg til treffet!!

    SvarSlett
  4. her skal jeg ta en god titt ettersom jeg vil lage gerskt og god mat av friske råvarer til barnet mitt

    SvarSlett
  5. Kunn det beste er godt nok får våre små:-)

    SvarSlett